sobota, 9 stycznia 2010

Morgana Lefay - The Secret Doctrine (1993)


"Sekretna Doktryna" ukazała się niespełna rok po poprzedniej płycie Morgany.
Na samym wstępie zaznaczę, że zaszła zmiana w składzie zespołu na pozycji basisty Joakim Heder zastąpił Joakima Lundberga.
Muzyka jest rozwinięciem patentów znanych z dwóch poprzednich płyt, lecz w mojej opinii słabszy jest ten materiał.
Jedyne co się poprawiło to nietuzinkowy wokal Rytkonena, który jest jeszcze lepszy technicznie niż poprzednio.
Płyta jest wolniejsza i niestety wiele utworów mnie nudzi.
Jednakże nie ma aż takiej totalnej słabizny bo jest kilka utworów, które naprawdę bardzo mi się podobają. Są nimi otwierający płytę "Rooms of Sleep" przywołujący mi odległe skojarzenia z... Savatage, znakomity, spokojny "Alley of Oaks" rozpoczynający się świetną partią gitar akustycznych oraz szybki thrashowy killer "Dying Evolution".
Takich szybszych thrasherów mi tu brakuje do ożywienia atmosfery.
Okładka mroczna i charakterystyczna już dla tego zespołu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz